Wednesday, February 8, 2012

Kucing...Maafkan Saya....:(

Bismillah..ptg tadi dlm prjalanan pulang dari kuliah, aku trserempak dgn seekor anak kucing..betul2 di tengah2 jln raya..aku nmpak mcm anak kucing tu tengah meraung-raung..seolah-olah dilanggar sesuatu..serius aku ksian gilerrr tgk dia..pantang btul klau aku tgk kucing traniaya..trlintas dlm hati utk nk stop moto kejap utk nk tlg alihkan anak kucing tu ke tepi jln..tapi ptg tadi aku trserempak dgn dia tu wktu aku tengah2 dok bonceng moto..klau aku henti tiba2, takut knderaan blakang aku langgar aku pulak..kbetulan moto clasmate aku pun btul2 dok dkt blakang aku..pastu ditambah pula dgn kereta2 dkt blakang..byk la jgk sbb masing2 baru pulang dari kerja..so dgn rasa serba slh yg tramat sgt, aku truskan prjalanan..sbelum smpai ke rumah, aku asyik trpikir ape la nasib kucing tu..hrp2 ada org tlg dia..aku antara org yg trawal smpai di umah sewa..housemate yg lain entah ke mana..bila slh sorg housemate aku balik, aku gtau dia yg aku trnampak kucing tu..pastu dia pulak gtau aku yg dia pun trserempak dgn kucing tu, nmpak kucing tu mcm dh mati sbb kna langgar...trsentap hati aku tatkala housemate aku gtau mcm tu..mnambahkan lagi rasa serba slh dlm diri aku ni..aku ni btul2 suka kucing..lbih2 lagi anak kucing yg comel2, pantang tgk je, aku akan usap dia puas2..

kucing....maafkan saya..saya x dpt nk slamatkan kamu ptg tadi..saya btul2 mnyesal..

2 comments:

  1. Kesianny..alahai..aq pernah tgk live time kt tgh jalan raya, opposite dr jalan kereta aq..ad anjing nk melintas tp smpi separuh jalan dia patah balik tak sempat, ada kereta rempuh, longlai mati kt situ..sedih.

    ReplyDelete
  2. tu la psl..wlaupun anjing ke, khinzir ke...ksian jgk tgk dia klau kna langgar...
    sem lps clasmate aku xcden truk jgk sbb trlanggar anjing hitam wktu mlm..sbelum tu ada org lnggar, anjing tu mati, sorg abg tu gi ambik surat khabar utk nk alihkan anjing tu yg dok dkt tengah2 jln..belum sempat nk alihkan, clasmate aku trlanggar..x psl2 jadi superman atas jln..hbis luka bdn dia..

    ReplyDelete